A la recerca de la felicitat 

Alguns ens emmirallem en alguns grans filòsofs de la història. Però ens hem arribat a pensar mai què volem a la nostra vida? O quina “filosofia” volem que envolti el nostre camí? Jo sí, i ara us l’explicaré (si no us interessa, és la creueta de dalt a la dreta, gràcies).

Des de fa uns anys, a cada acte que faig a la meva vida em pregunto: això que estàs fent o faràs et provoca felicitat a llarga o curta distància? Hi ha vàries respostes: “Sí, a llarga distància perquè vull fer o ser tal” , “sí, estic contenta de viure aquest moment, sóc feliç” o “no, ni a curta ni a llarga distància”. Si la resposta és “sí”, endavant. La felicitat s’assoleix amb petits actes o petits moments. Si la resposta de la cosa que vols fer o fas és no, deixar-ho córrer, no cal perdre el temps.

És ben fàcil, no ho troben? El problema és la por, el voler aparentar, el què diran, la mandra.. però aquests són enemics de la felicitat, d’allò que realment un vol. 

Si intentem fer-nos aquesta pregunta a cada pas que fem, i això què em produeix? Crec sincerament que la felicitat no és una utopia, és una realitat. A mi em funciona, trust me. According to Ribó  (2017) “Així que, si passo estones amb alguns de vosaltres és perquè realment m’agrada fer-ho, sense por, sense aparences i sense escoltar el que diran.” Pregunteu-vos si amb el que feu sou feliços, o bé si això es pot canviar. 

I sí, no he descobert Amèrica, alguns filòsofs ja ho han dit (de forma maca, és clar) però a vegades falta que algú ens obri els ulls o ens ho recordi. 

Laura Ribó 

Responder

