Pel meu pare

Com bé sabeu ahir va ser el dia del pare, i jo trobo que en parlo poc del meu. Un pare excel·lent. M’ha ensenyat la filosofia de la constància, del treball i de l’esforç. Ell no va poder estudiar, però sempre ha tingut clar que faria tot el possible perquè jo ho pogués fer, ha treballat per això (és clar que també per més coses).

Parlant en temes acadèmics, li he donat poca feina, mai s’ha hagut de preocupar per això, els professors i mestres mai li han dit que m’anés al darrere, ja m’ho feia sola. Però, és clar, també n’hi ha hagut de problemes i greus. Ai, la salut! Ell sempre ha estat allà acompanyant-me a cada sessió de quimioteràpia durant 8 mesos i a la radioteràpia. Tenint doble feina, compaginant el meu acompanyament i la seva feina, que és clar no es pot pas deixar de banda. Un pare molt crack. Gràcies a ell (també al meu germà, a la meva mare,als metges i als amics) tot es va superar, fins a rebre l’alta definitiva l’any passat. Ell poques vegades el vaig veure amb signes de debilitat, segur que en tenia, però mai ho feia notar. No volia que jo veiés la gravetat del problema (tot i que ja ho tenia ben clar).  Però prou de parlar d’això, la cosa no va d’això.

Ha estat i és un pare exemplar i que amb la seva mirada ja saps quan has de callar o parar, i quan em veu després d’un període de no veure’m se li il·lumina la cara i la mirada. Veient-ho des de la distància en el temps, tot allò va ser un calvari per ell, però mireu que és bo que jo ni me’n vaig assabentar.

Avui va per a tu, per haver-me ensenyat la discresió, la filosofia de l’esforç i no abandonar mai cap objectiu, si vull arribar fins a x he de treballar fort per arribar-hi. I sí, papa, veuràs la independència. Tu sí, diu, però jo vols dir? Sí, home, sí, confiança en els nostres polítics i en la nostra gent.

M’encanten els viatges que fem plegats cada any i quan m’expliques les teves batalletes de jovenet (quin…!). Ets un gran exemple.

T’estimo molt!  (A tu mama també, però avui va per a ell, espera’t a l’u de maig, espera’t que també n’hi haurà per a tu).

Laura Ribó (filla petita del Sr. Ribó)

Responder

